Gamificació

Comparte tus artículos favoritos

Què és la gamificació?

 

Des de fa 3.000 anys a.C. existeix entre nosaltres el joc, va ser en l’època dels setanta quan aquests jocs van saltar a crear-se en ordinadors. Les primeres creacions van venir dels Estats Units amb el nom de Pong. Una màquina que es podia adquirir per ser utilitzada en els televisors domèstics. L’any 1979 empreses com Nintendo es consolidaven en el mercat, i ja a finals dels anys 80 i principis dels 90 es començaven a instaurar en el mercat com un producte pràcticament de necessitat.

La gamificació

Gabe Zichermann i Christopher Cunningham (2011) la defineixen com
“un procés relacionat amb el pensament del jugador i les tècniques de joc per atraure els usuaris i resoldre problemes”Els autors defineixen que la finalitat de l’ocupació de tècniques de joc i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l’esforç, la fidelització i altres valors positius és la gamificació.Una pràctica i poderosa estratègia per influir i motivar a un conjunt de persones a través d’insígnies, punts, nivells, avatar i entre d’altres aquestes incrementen la predisposició psicològica del jugador a seguir-hi.

L’objectiu de la gamificació és aprofitar el poder de la motivació per aconseguir que els processos i activitats tinguin un gran atractiu per a les persones que les realitzen, així com crear un sentiment de pertinença de grup.

Un exemple de gamificació és que es genera mitjançant una competició amb un Quiz divertit on s’inclouen avatars totalment personalitzats que van millorant d’acord amb els èxits dels participants. Es pot realitzar en grup o individualment, alhora o per separat, amb centenars de variants com penalitzar quan t’equivoques i fer aportacions conjuntes, entre altres.

Hi ha conceptes com generar sorpresa i proporcionar recompenses, aquests els fa que siguin més entretinguts. És una eina molt interessant per a l’equip comercial, perquè motives a l’equip humà. Però sobretot perquè l’empresa estigui de manera contínua formada, divertida i en un clima laboral amè.

gamificación-factoria creativa

Motius per utilitzar la gamificació en la teva empresa

  • L’entreteniment.
  • La capacitat de motivar i atreure al teu públic intern.
  • Convertir una tasca en una activitat més entretinguda de fer, incloent mecàniques subjacents en el que fa que els jocs siguin el que són.

La gamificació millorar el vincle amb el client, la fidelització i incentiva als empleats i socis, així com per obtenir alts rendiments econòmics i humans. Podem abordar tot tipus d’àrees com ara:

  • Salut i benestar: Contenció de costos de l’atenció mèdica i programes d’obesitat, entre d’altres.
  • Educació: E-learning, entrenament corporatiu i vocacional.
  • Polítiques públiques i governs: Reformes educatives i socials.

La gamificació ben executada produeix resultats tangibles, per exemple: “Foursquare”, una aplicació per a mòbils que proposa als seus usuaris ‘marcar’ la seva posició geogràfica regularment i que utilitza elements de joc com avatars i recompenses perquè el seu ús sigui més entretingut.

En definitiva la Gamificació és aconseguir els objectius de l’empresa de manera divertida i eficaç. Factoría Creativa Barcelona desenvolupa Gamificació a través d’elements i tècniques necessàries per influir i motivar als teus clients, sigui públic intern o extern.

Contacta amb nosaltres.

Comparte tus artículos favoritos