Màrqueting directe

Comparte tus artículos favoritos

Màrqueting directe, és un concepte que fa referència a la tècnica per mitjà de la qual se li ofereix al consumidor serveis o productes de manera personalitzada.

Tota la realització d’aquestes pràctiques són dutes a terme per tal d’arribar el més directa i ràpidament als clients potencials i obtenir dels mateixos consumidors una retroalimentació i així millorar aquells factors que no han estat detectats per l’empresa.

 

Per Factoria Creativael màrqueting directe és un tipus de publicitat que es caracteritza per ser interactiva. Avui en dia les empreses prefereixen utilitzar nous canals de comunicació, diferents plataformes socials per propiciar un diàleg més proper amb cada client. En canvi hi ha d´altres que prefereixen seguir fent enviaments de fullets o catàlegs de producte a través de l ´enviament convencional. Des de Factoria Creativa, depenent del target al que es dirigeix el nostre client, aconsellarem un camí o un altre.

 

4 Factors principals del màrqueting directe

1. Participatiu: Apunta que la comunicació es destaqui per ser principalment interactiva entre el client i l’empresa.

2. Multimediàtic: Si bé és multimediàtic, això no vol dir que es restringeix exclusivament als canals clàssics de l’àmbit de la publicitat. El màrqueting directe es relaciona amb un tipus de contacte molt més personalitzat com, per exemple, per mitjà del lliurament de fullets o també de forma virtual a través de l’enviament de correus electrònics o amb l’ús de les xarxes socials.

3. Incentiva a la presa de decisions: Això té a veure amb el que es coneix com “call to action”, on s’incentiva que la persona compri un producte o un servei i omplir un formulari on posi les dades personals de manera que les seves dades li puguin ser d’utilitat a l’empresa que vulgui tenir un contacte de caràcter comercial.

4. Ús d’una base de dades: Factor primordial dins del màrqueting directe, ja que s’ha comprovat que si es disposa d’una bona base de dades ordenada, segmentada i el més completa possible, la probabilitat de tenir èxit pel que fa a les vendes, a la fidelització i captació de clients, és molt més gran, perquè la informació que es vagui enviant serà més personalitzada i acurada. A més, això ajudarà a fer una promoció amb major abast.

En definitiva, el màrqueting directe comporta a posar atenció en el seguiment, ja que a causa d’aquest servei és factible conèixer aquelles pràctiques que tenen major efectivitat. Aquest tipus de màrqueting cada dia l’utilitzen tant les petites com les mitjanes empreses, perquè és possible fer-ho comptant amb petits pressupostos, de manera que una campanya de publicitat directa ben desenvolupada té la potencialitat de brindar avantatges i un feedback positiu pel que fa al cost de inversió que s’hagi utilitzat.

Envia’ns les teves dades i et sorprendrem en qualitat i preu.

Acepto les condicions

captcha

Comparte tus artículos favoritos