Anuncis a Google

Aparèixer en les primeres posicions dels resultats de Google és clau per a obtenir més visites a la web i aconseguir més vendes. Per aquest motiu, totes les empreses que inverteixen en publicitat digital competeixen en una subhasta online per a aconseguir que els seus anuncis siguin més visibles i rellevants quan hi ha més possibilitat de conversió.

Les estratègies SEM, per les sigles en anglès Search Engine Marketing, es basen en keywords, és a dir, les paraules clau que utilitzen els motors de cerca per a determinar la rellevància de cada web en relació amb la consulta que ha fet l’usuari en internet.

A Factoria Creativa, com a agència SEM a Barcelona, ens encarreguem d’elaborar la millor estratègia de publicitat perquè cada empresa obtingui el retorn esperat per al seu negoci.

Però, per què recórrer a la publicitat a Google?

  • Aconsegueixes visibilitat de la teva web a l’instant. Quan comences a invertir a Google, si la qualitat dels teus anuncis és bona, el teu web apareixerà destacat.
  • Saps exactament quines paraules clau t’han generat retorn. El sistema de Google Ads et lliura tota la informació sobre les cerques de l’usuari.
  • Incrementes el trànsit a la teva web. Més usuaris arriben a la teva pàgina i per tant, existeixen més possibilitats que realitzin una conversió.

Aconsegueix més vendes gràcies a la segmentació de públic que s’obté amb una campanya SEM. No és només qüestió de quantitat, també és fonamental la qualitat. Descobreix com podem ajudar-te des de Factoria Creativa.

Contacta'ns
fnaranja

AVANTATGES DE LA PUBLICITAT A GOOGLE

D’entre tots els cercadors disponibles, Google monopolitza el 90% de cerques a internet. Per aquest motiu és més que adequat incorporar campanyes SEM en una estratègia de màrqueting digital.

Google Ads ens permet enfocar la nostra estratègia adaptant-la a la necessitat de cada client, podem fer un seguiment específic dels resultats i efectuar canvis en qualsevol moment amb la finalitat d’optimitzar al màxim la inversió realitzada.

Definir l’objectiu de la campanya és necessari per a engegar la planificació i determinar com s’ha d’estructurar la campanya de Google Ads. És important saber si volem aconseguir més visibilitat de marca, més trànsit o més conversions perquè les campanyes treballaran en funció de l’objectiu que definim.

Una vegada definits els objectius, a Factoria Creativa realitzem una anàlisi en profunditat sobre el teu negoci, per a poder fer un Keyword Research òptim. El nostre objectiu és aconseguir les paraules clau més rellevants per als teus productes o serveis i per als teus clients potencials.

Descarrega la nova guia de Google Ads per treure més rendiment a les teves campanyes

A Factoria Creativa hem preparat aquest ebook perquè sàpigues com funciona la Google Search Network i puguis aconseguir més conversions. Aprenderàs sobre:

  • Google Search
  • Sistema de subhastes de Google
  • Com preparar campanyes
  • Posada a punt dels anuncis
  • Configuració d’extensions
  • La importància de la landing de destí

Per conèxier en profunditat el sistema de Paid Media de Google no dubtis en descarregar el nostre ebook. Milloraràs els teus resultats!

Descarrega la guia

Com treballem la publicitat a Google

La nostra funció com a agència SEM és simplificar un procés complex com el de la publicitat digital. Sabem que es requereix un nivell d’atenció i seguiment molt important per a aconseguir un bon retorn de la inversió (ROI) per als nostres clients, i per això seguim els següents passos:

Per a poder dissenyar una estratègia que ens porti a l’èxit és elemental conèixer a la perfecció el sector, l’activitat, els competidors, el model de negoci, el target, així com el producte o servei i els preus. En aquesta fase inicial, ens centrem totalment a conèixer el teu negoci al 100% per a entendre bé a la teva empresa i el teu sector.

Una vegada tenim un ampli coneixement del teu negoci, és el moment de plantejar quins són els passos a seguir per a aconseguir els objectius plantejats. L’estratègia defineix aspectes com la durada de la campanya, l’estructura que seguirà, la tipologia dels anuncis a Google, si seran només de text o text i imatge, quines són les millors paraules clau a utilitzar, quina és la landing page d’aterratge dels teus anuncis, etc.

Aquest punt és molt important, ja que hem de configurar tots els punts que aconseguiran que els anuncis en Google finalment es converteixin en una possible venda.

Si ja tens un compte de Google Ads actiu, passem a vincular-la al nostre usuari administrador (abans anomenat MCC) perquè tu continuïs tenint el control però nosaltres com a agència SEM puguem gestionar les campanyes.

Si per contra no tens cap compte de Google Ads creat, nosaltres la creem per tu i ens encarreguem d’enllaçar-la amb les eines d’analítica de Google per a poder mesurar tots els indicadors des del teu web.

Anem per feina i comencem a treballar amb les campanyes SEM: creem la campanya, configurem l’objectiu, organitzem els grups d’anuncis pertinents, pugem les creativitats per a Display o redactem els anuncis de text en cas de tractar-se de campanyes només en la Xarxa de Cerca de Google, i finalment incorporem les keywords amb la concordança correcta perquè els usuaris arribin als teus anuncis a Google. També ens encarreguem d’incorporar i gestionar les extensions que la campanya necessita perquè el seu rendiment sigui millor i s’aconsegueixi un nivell de conversió més alt.

Una vegada creat el compte, s’atorga un pressupost mensual, o segons la durada de la campanya, i s’activa. En aquest moment passen uns dies en què la campanya comença a funcionar en fase d’aprenentatge i podem observar com es va comportant la configuració que hem triat. En cas de ser una campanya recurrent, passat el primer mes, sabrem si l’objectiu definit i l’estratègia seleccionada són les correctes o haurem de modificar-lo.

El millor de treballar amb una plataforma tan informativa com Google Ads és que tenim tots els resultats al nostre abast per a consultar les dades i prendre decisions. Hem de fer una bona interpretació per a convertir els números en resultats!

Per aconseguir bons resultats amb les campanyes SEM no n’hi ha prou amb incorporar un pressupost alt i deixar que es consumeixi. Estaríem aconseguint clics i impressions que possiblement no són de valor per al negoci i seria com llençar els diners.

Perquè la campanya tingui un bon performance cal estar atent a tots els indicadors per part dels usuaris: termes de cerca, CTR (Clic Through Rate), hores i dies de millor i pitjor rendiment, anuncis de millor qualitat, temps de permanència en la pàgina, percentatge de rebot, consecució d’objectius, etc.

cazul
Vols augmentar les teves vendes?

Valor afegit de treballar amb una agència SEM

Quan saps l’objectiu que vols aconseguir per al teu negoci però no saps com aconseguir-ho és el moment de confiar en una agència de marketing digital perquè s’encarregui de la teva estratègia de publicitat. A Factoria Creativa treballem amb clients de diferents sectors i tenim una visió global de com es mou el mercat en termes digitals.

Les campanyes SEM no són totes iguals ni actuen de la mateixa manera. El nivell de conversió variarà en funció de la teva web, del contingut que promocionis, del pressupost que inverteixis en la campanya, de la segmentació geogràfica que configuris i de molts aspectes que tenen a veure amb la correcta configuració de la campanya. Per això, és imprescindible que deixis el treball en mans de professionals que coneixen al detall tant la plataforma com el comportament dels usuaris.

A Factoria Creativa t’aportem els indicadors digitals necessaris perquè la teva web aconsegueixi millorar els seus objectius. Coneixeràs KPIs com:

  • Dades del trànsit web per canals
  • Perfil sociodemogràfic del teu públic objectiu
  • Contingut més rellevant del teu lloc web
  • Percentatge de conversió

El nostre treball com a agència SEM a Barcelona és facilitar el treball dels nostres clients aconseguint bons resultats en campanyes de publicitat en Google.

Posa el teu projecte en mans d’una agència de marketing digital amb més de 20 anys d’experiència en el sector.

PREGUNTES FREQÜENTS SOBRE LA PUBLICIDAD A GOOGLE

A Factoria Creativa som conscients que les campanyes de SEM generen alguns dubtes, per aquest motiu volem aclarir els que considerem més freqüents:

Preguntes freqüents

El nivell de qualitat és una matriu multidimensional per la qual Google Ads ens puntua com a anunciants. Aquesta operació té diversos components per a donar com a resultat un número entre l’1 i el 10 que es basa en diversos aspectes com:

L’experiència de la pàgina de destí, la rellevància de l’anunci i el CTR (Clic Through Rate).

El CTR és la quantitat de vegades que es fa clic en un anunci dividit entre el nombre de visualitzacions (impressions) que té aquest anunci. La rellevància entre les keywords de la cerca i l’anunci dotarà de major qualitat a l’experiència de l’usuari en la pàgina de destí.

La landing page ha d’oferir a l’usuari el que realment està buscant, de manera que sigui útil i rellevant. Serà molt important optimitzar la landing page en relació a temps de càrrega i la navegació en diferents dispositius.

Per a descobrir paraules clau podem utilitzar eines de pagament com Semrush o Keywordfinder que agilitzen el procés, no obstant això, també es pot realitzar la cerca de forma manual amb el planificador de paraules clau de Google seguint aquest procés:

  • Realitzar un brainstorming sobre quines paraules utilitza el nostre client per a buscar els nostres productes o serveis.
  • Ampliar la llista de keywords, introduint la paraula en la barra del cercador de Google i la funció de suggeriments, mostrarà una llista de paraules clau vinculades rellevants pel seu alt volum de cerques entre els usuaris.
  • Seleccionar les més interessants i repetir el mateix procediment anterior per a rebre nous suggeriments que facin créixer la llista de keywords.
  • Mesurar en xifres la competitivitat de cadascuna de les keywords. Conèixer el CPC (cost per clic) ens proporciona l’estimació del cost de la campanya.
  • Consultar la tendència de la keyword en Google Trends.

Un aspecte a tenir en compte, és el seguiment del rendiment que aquestes paraules clau estan oferint a la campanya. D’aquesta manera, podrem detectar quines paraules funcionen i quines paraules hem de modificar o fins i tot eliminar.

La concordança d’una paraula clau és la configuració aplicada a cada keyword que permet mostrar un l’anunci tenint en compte l’especificitat de la cerca. Per a aconseguir els diferents nivells d’especificitat, existeixen diferents tipus de concordança:

Concordança àmplia: Aquest tipus de concordança mostra l’anunci quan la cerca inclou la keyword en qualsevol ordre possible, acceptant errors ortogràfics, variacions rellevants o fins i tot sinònims. Si no es realitza cap configuració addicional, és la configuració predeterminada en la qual quedaran les keywords de la campanya.

Exemple de cerca:
oferta sandàlies de dona

Exemple d’anuncis que podrien aparèixer:
sandàlies de plataforma
oferta calçat
calçat per a dona
ofertes sandàlies i bosses

Modificador de concordança àmplia: Incloent el símbol (+) davant de la paraula només
pot fer que els termes coincideixin amb qualsevol part de la cerca. També poden aparèixer més paraules abans, entre les paraules o després dels termes que ha usat l’usuari.

Exemple de cerca:
sandàlies dona (+sandàlies +dona)

Exemple d’anunci que podria aparèixer
noves sandàlies per a dona
sandàlies de taló per a dona

Concordança de frase: Aquesta configuració implica que es mostrarà l’anunci si es realitza la cerca amb una frase en la qual abans o després de la keyword s’afegeixen altres paraules o amb lleugeres variacions d’aquesta. S’indica emmarcant la keyword entre (“).

Exemple de cerca:
mobles per decorar habitació

Exemple d’anunci que podria aparèixer:
descomptes de mobles per a decorar habitació
mobles per a decorar habitació de nen

Concordança exacta: Mostrarà l’anunci sempre que es realitzi la cerca per la paraula exacta, amb petites variacions gramaticals o ortogràfiques. S’indica col·locant en la part anterior i posterior de la paraula claudàtors ([ ]).

Aplicar el mode de concordança adequat a cada keyword proporciona un major retorn de l’inversió (ROI) i una major qualitat de les visites a la web.

Exemple de cerca:
sandàlies per a dona [sandàlies per a dona]
Exemple d’anunci que podria aparèixer:
sandàlies dona
dona sandàlies

Malgrat les modificacions que Google fa constantment en la seva plataforma, a l’agost de 2020, el títol dels anuncis té una longitud màxima de 30 caràcters, no obstant això, s’admeten fins a 3 títols enllaçats que se separen mitjançant un guió (-).

El títol és el primer que llegeix un usuari, per la qual cosa és molt recomanable incloure paraules clau amb les quals l’usuari cerca el teu producte o servei i una crida a l’acció (CTA) que convidi a l’usuari a realitzar l’acció desitjada.

D’altra banda, amb relació a la descripció de l’anunci, té una longitud màxima de 90 caràcters sent possible enllaçar fins a 2 descripcions.

En aquesta part de l’anunci, a més d’oferir informació més detallada sobre productes o serveis, de nou és recomanable incloure una trucada a l’acció. (Ex: “No deixis escapar l’oferta” o “Consulti els preus”.)

És una de les moltes eines que Google ofereix gratuïtament. En aquest cas, es tracta d’una aplicació que es descarrega a l’ordinador per a treballar les campanyes offline, de manera local en el teu equip.

L’editor de Google Ads et permet:

Copiar, enganxar i duplicar tant campanyes com grups d’anuncis i anuncis.
Editar de manera massiva en tots els teus anuncis.
Importar i exportar campanyes.
Optimitzar la campanya abans de pujar-la.
Fer canvis massius.

A més, disposa d’alertes que t’ajuden a corregir possibles errors que impediran el bon funcionament de la campanya.

Millora substancialment la usabilitat en la gestió de campanyes SEM

Google Ads ofereix la possibilitat habilitar o deshabilitar les campanyes de forma que s’adaptin totalment a la estrategia de marketing digital definida.

D’aquesta manera, es pot tenir configurada y preparada la campanya a Google Ads sense necessitat de tenir cost. Ara bé, mentre la campanya té l’estat deshabilitat no está mostrant cap anunci al usuaris, per tant no hi aporta resultats.

És per això, que és important tenir molta cura de verificar l’estat de les campanyes per tal de no caure en costos no desitjats per tenir una campanya activa sense voler, o al contrari, no rebre els resultats esperats per el simple fet de no tenir la campanya activa.

Quan inicies el procés de configuració d’una campanya en Google Ads, el primer que cal definir és si volem realitzar una campanya per a la Xarxa de Cerca o per a la Xarxa Display.

Xarxa de Cerca: Es tracta de la xarxa de Google on apareixen els anuncis en format de text. Aquests anuncis apareixen amb l’etiqueta “patrocinat” en un lloc privilegiat de la pàgina de resultats que ofereix Google quan rep la cerca d’un usuari.

La impressió que s’activa i la posició en la que l’anunci es mostra respon a una sèrie de condicionants, com són les paraules clau usades en la cerca, és per això que és fonamental l’optimització dels anuncis per tal de tenir més possibilitats d’aparèixer en l’anhelada primera posició.

Xarxa Display: Es tracta de la xarxa de webs de Goolge on apareixen anuncis en format d’imatge o vídeo. Aquesta xarxa està composada per un gran nombre de webs i aplicacions que disposen d’un espai determinat on s’impressionen els anuncis que són activats mitjançant les keywords establertes en la campanya.

Busques crear amb èxit una campanya SEM?


Accepto els termes i la política de cookies