sem
estrategia posicionamiento campañas SEM

Avantatges de les nostres campanyes de publicitat online

Com agència SEM a Barcelona, ​​el nostre valor afegit a la generació de campanyes de pagament és oferir campanyes personalitzades i optimitzades perquè els nostres clients assoleixin els seus objectius més ràpid i amb inversions més reduïdes.

A Factoria Creativa creem i gestionem campanyes SEM per a una gran quantitat de clients, provinents de diferents sectors i amb inversions variades però cadascú té un objectiu com a trànsit a la seva pàgina web, oportunitats de venda, cobertura o notorietat de marca, oportunitats de venda, promocions o la més important: vendre.

Un cop tinguem determinat l’objectiu de la campanya creada amb el client, la nostra agència de campanyes SEM segmenta els tipus d’anunci segons la campanya seleccionada. Podem realitzar per Search, Display, Shopping, Vídeo, UAC o RRSS.

Una campanya SEM és el complement ideal per al SEO, sobretot en les fases inicials dun projecte, quan la creació de la pàgina web és recent i no comptem amb molt contingut.

Vols augmentar les teves vendes?

Com treballem la publicitat a Google

La nostra funció com a agència SEM és simplificar un procés complex com el de la publicitat digital. Sabem que es requereix un nivell d’atenció i seguiment molt important per a aconseguir un bon retorn de la inversió (ROI) per als nostres clients, i per això seguim els següents passos:

  1. Recerca i anàlisis del teu negoci
  2. Disseny de l’estratègia SEM
  3. Activació del compte Google Ads
  4. Creació de la campanya SEM
  5. Optimizació i seguiment constant
  6. Anàlisis de resultats
Campanyes SEM Barcelona

Com treballem les campanyes de publicitat SEM?

La nostra funció com a agència SEM és simplificar un procés complex com el de la publicitat digital. Sabem que cal un nivell d’atenció i seguiment molt important per aconseguir un bon retorn de la inversió (ROI) per als nostres clients, i per això seguim els passos següents:

INVESTIGACIÓ I ANÀLISI DEL TEU NEGOCI

Per poder dissenyar una estratègia que ens porti a lèxit és elemental conèixer a la perfecció el sector, lactivitat, els competidors, el model de negoci, el target, així com el producte o servei i els preus.

ACTIVACIÓ DEL COMPTE GOOGLE ADS

Si ja tens un compte de Google Ads actiu, passem a vincular-lo al nostre usuari administrador (abans anomenat MCC) perquè tu segueixis tenint el control, però nosaltres com a agència SEM puguem gestionar les campanyes.

OPTIMITZACIÓ I SEGUIMENT CONSTANT

Ara comencem a funcionar en fase d’aprenentatge i podem observar com es va comportant l’audiència i quins resultats va reportant la campanya per anar rendibilitzant el pressupost.

DISSENY DE L'ESTRATÈGIA SEM

L’estratègia defineix aspectes com la durada de la campanya, l’estructura que seguirà, la tipologia dels anuncis a Google, si només seran de text o text i imatge, quines són les millors paraules clau a utilitzar, quina és la landing page d’aterratge dels teus anuncis, etc.

CREACIÓ DE LA CAMPANYA SEM

Creem la campanya, configurem l’objectiu i l’estratègia de licitació, organitzem els grups d’anuncis pertinents, pugem les creativitats per a Display o redactem els anuncis de text en cas de tractar-se de campanyes només a la Xarxa de Cerca de Google, i finalment incorporem les keywords

ANÀLISI DE RESULTATS

Per acabar, s’estudia la segmentació i els resultats obtinguts per suggerir noves propostes i millores per a futures campanyes SEM.

Preguntes freqüents

El nivell de qualitat és una matriu multidimensional per la qual Google Ads ens puntua com a anunciants. Aquesta operació té diversos components per a donar com a resultat un número entre l’1 i el 10 que es basa en diversos aspectes com:

L’experiència de la pàgina de destí, la rellevància de l’anunci i el CTR (Clic Through Rate).

El CTR és la quantitat de vegades que es fa clic en un anunci dividit entre el nombre de visualitzacions (impressions) que té aquest anunci. La rellevància entre les keywords de la cerca i l’anunci dotarà de major qualitat a l’experiència de l’usuari en la pàgina de destí.

La landing page ha d’oferir a l’usuari el que realment està buscant, de manera que sigui útil i rellevant. Serà molt important optimitzar la landing page en relació a temps de càrrega i la navegació en diferents dispositius.

Per a descobrir paraules clau podem utilitzar eines de pagament com Semrush o Keywordfinder que agilitzen el procés, no obstant això, també es pot realitzar la cerca de forma manual amb el planificador de paraules clau de Google seguint aquest procés:

  • Realitzar un brainstorming sobre quines paraules utilitza el nostre client per a buscar els nostres productes o serveis.
  • Ampliar la llista de keywords, introduint la paraula en la barra del cercador de Google i la funció de suggeriments, mostrarà una llista de paraules clau vinculades rellevants pel seu alt volum de cerques entre els usuaris.
  • Seleccionar les més interessants i repetir el mateix procediment anterior per a rebre nous suggeriments que facin créixer la llista de keywords.
  • Mesurar en xifres la competitivitat de cadascuna de les keywords. Conèixer el CPC (cost per clic) ens proporciona l’estimació del cost de la campanya.
  • Consultar la tendència de la keyword en Google Trends.

Un aspecte a tenir en compte, és el seguiment del rendiment que aquestes paraules clau estan oferint a la campanya. D’aquesta manera, podrem detectar quines paraules funcionen i quines paraules hem de modificar o fins i tot eliminar.

La concordança d’una paraula clau és la configuració aplicada a cada keyword que permet mostrar un l’anunci tenint en compte l’especificitat de la cerca. Per a aconseguir els diferents nivells d’especificitat, existeixen diferents tipus de concordança:

Concordança àmplia: Aquest tipus de concordança mostra l’anunci quan la cerca inclou la keyword en qualsevol ordre possible, acceptant errors ortogràfics, variacions rellevants o fins i tot sinònims. Si no es realitza cap configuració addicional, és la configuració predeterminada en la qual quedaran les keywords de la campanya.

Exemple de cerca:
oferta sandàlies de dona

Exemple d’anuncis que podrien aparèixer:
sandàlies de plataforma
oferta calçat
calçat per a dona
ofertes sandàlies i bosses

Modificador de concordança àmplia: Incloent el símbol (+) davant de la paraula només
pot fer que els termes coincideixin amb qualsevol part de la cerca. També poden aparèixer més paraules abans, entre les paraules o després dels termes que ha usat l’usuari.

Exemple de cerca:
sandàlies dona (+sandàlies +dona)

Exemple d’anunci que podria aparèixer
noves sandàlies per a dona
sandàlies de taló per a dona

Concordança de frase: Aquesta configuració implica que es mostrarà l’anunci si es realitza la cerca amb una frase en la qual abans o després de la keyword s’afegeixen altres paraules o amb lleugeres variacions d’aquesta. S’indica emmarcant la keyword entre (“).

Exemple de cerca:
mobles per decorar habitació

Exemple d’anunci que podria aparèixer:
descomptes de mobles per a decorar habitació
mobles per a decorar habitació de nen

Concordança exacta: Mostrarà l’anunci sempre que es realitzi la cerca per la paraula exacta, amb petites variacions gramaticals o ortogràfiques. S’indica col·locant en la part anterior i posterior de la paraula claudàtors ([ ]).

Aplicar el mode de concordança adequat a cada keyword proporciona un major retorn de l’inversió (ROI) i una major qualitat de les visites a la web.

Exemple de cerca:
sandàlies per a dona [sandàlies per a dona]
Exemple d’anunci que podria aparèixer:
sandàlies dona
dona sandàlies

Malgrat les modificacions que Google fa constantment en la seva plataforma, a l’agost de 2020, el títol dels anuncis té una longitud màxima de 30 caràcters, no obstant això, s’admeten fins a 3 títols enllaçats que se separen mitjançant un guió (-).

El títol és el primer que llegeix un usuari, per la qual cosa és molt recomanable incloure paraules clau amb les quals l’usuari cerca el teu producte o servei i una crida a l’acció (CTA) que convidi a l’usuari a realitzar l’acció desitjada.

D’altra banda, amb relació a la descripció de l’anunci, té una longitud màxima de 90 caràcters sent possible enllaçar fins a 2 descripcions.

En aquesta part de l’anunci, a més d’oferir informació més detallada sobre productes o serveis, de nou és recomanable incloure una trucada a l’acció. (Ex: “No deixis escapar l’oferta” o “Consulti els preus”.)

És una de les moltes eines que Google ofereix gratuïtament. En aquest cas, es tracta d’una aplicació que es descarrega a l’ordinador per a treballar les campanyes offline, de manera local en el teu equip.

L’editor de Google Ads et permet:

Copiar, enganxar i duplicar tant campanyes com grups d’anuncis i anuncis.
Editar de manera massiva en tots els teus anuncis.
Importar i exportar campanyes.
Optimitzar la campanya abans de pujar-la.
Fer canvis massius.

A més, disposa d’alertes que t’ajuden a corregir possibles errors que impediran el bon funcionament de la campanya.

Millora substancialment la usabilitat en la gestió de campanyes SEM

Google Ads ofereix la possibilitat habilitar o deshabilitar les campanyes de forma que s’adaptin totalment a la estrategia de marketing digital definida.

D’aquesta manera, es pot tenir configurada y preparada la campanya a Google Ads sense necessitat de tenir cost. Ara bé, mentre la campanya té l’estat deshabilitat no está mostrant cap anunci al usuaris, per tant no hi aporta resultats.

És per això, que és important tenir molta cura de verificar l’estat de les campanyes per tal de no caure en costos no desitjats per tenir una campanya activa sense voler, o al contrari, no rebre els resultats esperats per el simple fet de no tenir la campanya activa.

Quan inicies el procés de configuració d’una campanya en Google Ads, el primer que cal definir és si volem realitzar una campanya per a la Xarxa de Cerca o per a la Xarxa Display.

Xarxa de Cerca: Es tracta de la xarxa de Google on apareixen els anuncis en format de text. Aquests anuncis apareixen amb l’etiqueta “patrocinat” en un lloc privilegiat de la pàgina de resultats que ofereix Google quan rep la cerca d’un usuari.

La impressió que s’activa i la posició en la que l’anunci es mostra respon a una sèrie de condicionants, com són les paraules clau usades en la cerca, és per això que és fonamental l’optimització dels anuncis per tal de tenir més possibilitats d’aparèixer en l’anhelada primera posició.

Xarxa Display: Es tracta de la xarxa de webs de Goolge on apareixen anuncis en format d’imatge o vídeo. Aquesta xarxa està composada per un gran nombre de webs i aplicacions que disposen d’un espai determinat on s’impressionen els anuncis que són activats mitjançant les keywords establertes en la campanya.

Busques crear amb èxit una campanya SEM?

icono presupuesto web