Disseny d’estands

Comparte tus artículos favoritos

Disseny d’estands, és la imatge que reflecteix l’empresa en un determinat espai i per aconseguir destacar entre altres estands, cal conjugar el disseny amb la filosofia de l’empresa, de manera d’apostar per una comunicació gràfica visual atractiva que capti l’atenció dels assistents. Coneixent aquest escenari existeixen agències de publicitat a Barcelona , que es preocupen per el disseny d’estands i per la presència d’aquest en algunes fires i en altres tipus d’esdeveniments.

10 pilars importants alhora de crear el disseny d’estands:

1. Fixar metes: És fonamental tenir en compte que abans de pensar en el desenvolupament del disseny d’estands , cal determinar els objectius que es volen assolir. A més, conèixer molt bé les raons per les quals a l’empresa li interessa estar present en una fira. Saber del context de l’esdeveniment ajudarà també en el disseny d’estands perquè sigui vistós i funcional. El disseny d’estands ha de tenir una part que exhibeixi molt bé ja que si es busca vendre, el producte haurà d’estar en un espai que estigui a la vista de tots.

2. Donar a conèixer la imatge de l’empresa: És transcendental conèixer tant les estratègies com les finalitats juntament amb l’estructura de l’estand, ja que coneixent els factors rellevants de l’empresa, serà més fàcil saber quins elements ressaltar més de manera de reflectir adequadament la imatge corporativa.

3. Comptar amb un disseny atractiu: És fonamental que el disseny d’estands capti l’atenció del públic assistent i destaqui per sobre les altres empreses. Per poder aconseguir-ho, es poden utilitzar diferents tècniques com per exemple, que el disseny d’estands sigui original, vistós, que tingui colors forts i a més, moltes vegades, pot estar acompanyat de música. La imatge no només s’apreciarà en el disseny de l’estand, sinó també en el disseny de catàlegs que ofereixin.

L’objectiu està en generar confiança i en establir una complicitat entre les persones que es troben a la fira i el mateix estand. No obstant això, per generar el disseny de l’estand en particular a més d’estar cuidat, és important que brindi al públic un ambient diferent que captivi a la persona.

4. Buscar l’atenció del client: Estar sempre atent i preocupat pel potencial client. Res pot quedar a l’atzar, la distribució i quantitat dels productes han d’estar controlats.

5. Stand vistós: Per captivar l’atenció és important que el disseny d’estands contingui una part visual atractiva i, per altra, que l’atenció de cara al públic sigui excel·lent. La imatge visual, és la “vitrina” pel que serveix de “ganxo” que ajudarà a establir un primer contacte entre la persona que veu l’estand i l’empresa. Per aquest motiu és molt important tenir cura del disseny i de l’exposició juntament amb oferir una atenció de qualitat.

6. Tenir cura del servei: Perquè l’estand tingui èxit, cal que els encarregats coneguin molt bé els aspectes macro com els micro de l’empresa. Això a fi d’evitar cometre errors amb potencials clients, mentre més es conegui el funcionament d’una companyia molt millor per al negoci. Per aquesta raó és fonamental saber quin missatge i en quin to s’ha de transmetre.

Una dada no menor és que més del 70% del públic que assisteix a fires, es fixa en el tracte que va rebre per part de cada stand-empresa. Coneixent això, és tasca fonamental prestar atenció a aquest aspecte, perquè de descuidar es poden perdre potencials clients i danyar la imatge de la companyia.

7. Tenir cura de l’actitud: Les persones que assisteixen a aquest tipus d’esdeveniments professionals, van per un objectiu en particular, que pot ser generar aliances, buscar socis, patrocinar i vendre entre altres accions, però com aquest espai es presta per generar un ambient una mica més distès que l’habitual, com ho és el d’oficina, l’actitud de cada visitant i de cada encarregat de l’estand és molt més positiva i interactiva ja que tots dos saben que és un lloc propici per donar-se a conèixer i entaular possibles relacions comercials i laborals.

8. Donar una proposta diferent: Per captar l’atenció del potencial client, un dels mètodes podria ser que el
disseny d’estands
no sigui percebut com una “caixa estàtica” o com una espècie de museu intocable, sinó que pugui sentir-se part d’aquest i per a això, és recomanable donar algun regal, oferir promocions, productes i que puguin manipular-los. També per fer-los sentir involucrats, es poden crear concursos i sortejos que incentivin la participació i la proximitat entre l’assistent i l’empresa i així generar una imatge molt més propera i positiva per part de la companyia.

9. Revisar els resultats: Si bé és difícil controlar això, perquè és una mica més a llarg termini, es podria aconseguir a través d’alguna acció de caràcter interactiu, on amb les dades que deixen les persones que passen per l’estand, seria factible conèixer una mica més sobre l’eficiència de la comunicació.

10. Desenvolupament en comú: Tots els passos esmentats recentment, s’han d’aplicar a l’uníson perquè d’aquesta manera és possible assolir les metes. En definitiva, és transcendental que el procés de disseny com el de comunicació que projecti un estand, sigui un desenvolupament en comú.

Solicita´ns pressupost, et sorprendrem en qualitat i preu

Acepto las condiciones

Comparte tus artículos favoritos