Posicionament SEO

Comparte tus artículos favoritos

L’interès i la necessitat per generar campanyes de posicionament SEO són part fonamental d’una planificació estratègica, perquè aquest s’ha convertit en un dels estendards més predominants de la tendència online actual, doncs pràcticament si no estem activament en les comunitats online, no existim.

Mitjançant una bona estratègia és possible aconseguir un òptim posicionament SEO, en la qual el teu portal es pot transformar en una eina molt eficient en l’àmbit comercial. L’avantatge és que amb la pàgina web no cal pagar per aparèixer en les primeres posicions en els resultats dels motors de cerca com Google, Yahoo i Bing, entre uns altres. Un altre dels beneficis que obtindràs serà el tràfic gratuït que pot transformar-se en la teva clientela.

Exemples que ajuden al posicionament SEO:

  • Utilitza Google+: Si s’aconsegueix utilitzar adequadament aquesta plataforma social, és factible comptar amb un bon backlink natural per als cercadors de forma gratuïta.
  • Comparteix el teu àudio en altres portals: En fer un àudio i després pujar-ho a algun d’aquests llocs, és possible obtenir un enllaç dofollow. Aquí hi ha alguns llocs:
  1. Reverbnation.com (PR6)
  2. BandCamp.com (PR7)
  3. YourListen.com (PR5)
  4. NoiseTrade.com (PR5)
  • Revisa els teus links: L’objectiu és trobar a la xarxa comentaris del teu negoci, però que no tenen l’enllaç. Comptar amb una web amb bon posicionament, contribuirà a tenir nous backlinks. Per trobar esments de la teva empresa, et donem alguns suggeriments:
  1. Mention.com
  2. BuzzSumo.com
  • Mana la teva pàgina web a directoris de blogs: Cal enviar el blog, incorporar un codi HTML de seguretat amb la finalitat de poder corroborar la propietat de l’autor del blog, i esperar al fet que un administratiu avaluï l’enviament i ho aprovi. Un lloc per registrar el teu blog és: https://blog.cat/
  • Ressenya de blogueros: El fet d’aconseguir ressenyes de bloguers ajuda a tenir backlink de qualitat, però això no vol dir que tenim que fer i deixar comentaris massivament. “L’objectiu és trobar a bloguers d’autoritat que tinguin una relació directa amb el teu web i oferir-los alguna cosa a canvi. En primer lloc, és necessari buscar blog d’autoritat directament relacionats amb el nostre sector. Per exemple, estem venent una guia de com aconseguir fans de facebook, buscarem tipus: ‘aconseguir fans facebook’, ‘aconseguir fans xarxes socials’, etc. Amb els resultats caldrà filtrar per autoritat, descartant webs de notícies, diaris, etc, i ens quedarem amb un bon grup de bloguers que té autoritat en la matèria”.

Un aspecte important que assenyala l’Agencia Seo i Web, és que “cal anar amb compte en redactar el e-mail i que aquest no provoqui directament el rebuig, perquè la idea està en aconseguir backlinks .EDU. Aquesta extensió és la que usen establiments acadèmics. I si bé pot ser difícil aconseguir que institucions educacionals enllacin els links, serà fonamental generar continguts de qualitat. Moltes universitats tenen alguna zona on posen enllaços d’interès per a professors i estudiants”.

“Per buscar aquestes possibles fonts podem escriure el : site:.edu ‘paraula clau’, sitito.edu ‘paraula clau ‘+ ‘enllaços d’interès’, etc”.

  • Utilitza Infografies: Comptar amb una infografia de qualitat ajudarà a aconseguir una gran quantitat de backlinks.

 

Google+ i la seva aportació en el posicionament SEO

Google+ és una de les plataformes socials més conegudes a nivell mundial i que serveix per al posicionament SEO, des de l’any 2011 fins avui ha aconseguit estar present en més de 50 països, superant els 300 milions d’usuaris i, en el cas d’Espanya, avui supera els 4 milions d’usuaris.

La seva labor principalment apunta a establir-se com una eina que ajuda al posicionament SEO, per la qual cosa és important comptar amb aquesta plataforma al moment d’idear estratègies. A més, Google+ incorpora diversos serveis tals com Gmail, Youtube o Android, per la qual cosa aquells usuaris que s’han registrat poden accedir automàticament a aquesta plataforma web, i si ben actualment cada vegada aconsegueix una major popularitat, no és com Twitter o Facebook.

Així mateix, un altre dels serveis que brinda és el Google Calendar com també les aplicacions de missatgeria instantànies, com l’és Google Talk. Amb aquesta eina, és possible fer trucades telefòniques igual que videoconferències i fer co-working a la xarxa, entre altres funcions.

Com bé podem apreciar, Google+ és una plataforma social que contribueix a potenciar el teu perfil i contactar amb clients. A més, ajuda a generar més visites cap a blogs o pàgines web. Incorpora diversos elements de Google, amb la finalitat de lliurar-los com un producte completament transversal i així facilitar la comunicació d’una manera més eficient sense importar la ubicació geogràfica.

 

Consells per al posicionament SEO en Google+

Coneixent a grans trets com es comporta aquesta plataforma social, aquí et donem algunes recomanacions al moment que vulguis potenciar el teu perfil en Google+ per aconseguir un bon posicionament SEO. En primer lloc, per millorar el perfil et suggerim anar a menú, on hauràs de seleccionar l’opció Perfil i després a l’apartat Sobre mi per poder accedir a les dades que estiguin integrats en aquesta plataforma.

Però si el que estàs buscant es enfortir Google+ a través del teu blog o lloc web, has de saber que Google posa al teu abast una pàgina web en la qual tens la possibilitat d’afegir aplicacions d’aquesta plataforma social a la teva web i així aconseguir major connexió i interacció amb altres usuaris.

Et convidem a veure els següents apartats:

  • Persones: Es mostren els contactes que estan a la xarxa social a través dels seus cercles.
  • Història: Serveix per donar-se a conèixer i en el cas que tinguis un lloc web o un blog, en aquest apartat també ho pots fer, només afegint un enllaç en la secció de presentació.
  • Treball: Assenyalar la teva professió, les teves habilitats igual que les institucions per les quals has treballat o treballes avui.
  • Estudis: Pots mostrar la teva documentació acadèmica a tots els usuaris que visitin el teu perfil.
  • Informació bàsica: Serveix per posar les teves dades personals relacionades amb la teva identitat.
  • Ubicacions: Pots donar informació sobre l’adreça de la teva empresa o domicili.
  • Enllaços: Serveix per incorporar enllaços a les teves xarxes socials, llocs web del teu interès a l’igual com aquelles en les quals aportacions. Això ajuda a fer visible el teu blog.
  • Informació de contacte: És una secció en la pots agregar informació com a adreça, e-mail de contacte o número de telèfon.

Per què la importància de author rank?

Google posa a la nostra disposició l’autoria d’articles, és a dir que una vegada activat aquest dispositiu apareixerà la imatge relacionada al contingut que hagis publicat. Aquesta alternativa coneguda com Author Rank t’ajudarà a aconseguir beneficis per diverses raons.

D’una banda, serveix per reconèixer el treball que facis com a redactor de contingut i, per una altra, els usuaris estan més proclius a fer clic en aquells resultats de cerca.

En definitiva, l’autoria de Google+ és un element fonamental al moment d’optimitzar el SEO del teu lloc i, per tant, el teu posicionament seo. És necessari que tinguis en compte que per poder activar-ho, ho pots fer a través de les mateixes guies que ofereix Google mitjançant el seu servei d’ajuda.

 

Com aconseguir major visibilitat en les teves publicacions?

Una dada no menys interessant és que en Google+ l’ús d’una primera línia d’uns 70 caràcters, que és emprada per Google per determinar el títol de la publicació en el cercador de la companyia, és molt important. Llavors, els teus continguts sí que es veuran en les cerques dels usuaris que sí et tinguin afegit en els seus cercles.

Les característiques quant al format són detalls fonamentals, doncs ajuden al fet que els teus continguts tinguin major visibilitat, per això a l’hora de posicionar-te, tingues en compte quins paraules clau vols destacar. Per compartir un contingut en Google+ i tenir més notorietat en els articles, et donem algunes recomanacions:

  • Negreta: Hauràs d’afegir asteriscos a l’inici i al final de la frase en negreta. Exemple: *text*.
  • Cursiva: El guió baix és el caràcter utilitzat per a això. Exemple: _text_.
  • Ratllat: Si busques eliminar algunes paraules hauràs d’usar un guió. Exemple: -text-.

Per tant, si vols pertànyer a diverses comunitats que estiguin vinculades amb la teva matèria, no oblidis que comptes amb un instrument que ajudarà a promocionar les teves publicacions gratuïtament i que també t’ajudarà a obtenir uns quants +1 i contactes per als teus cercles.

Els +1 de Google serveixen per assenyalar quins publicacions són d’interès, ja que el nombre de +1 té una influència positiva al moment de fer un rànquing en els resultats de Google. T’aconsellem que visitis Google Developers al seu apartat de Google+ i podràs veure una àmplia gamma d’opcions per webmasters.

En l’agència de publicitat a Barcelona, Factoria Creativa, et brinda assessoria en el posicionament web de la teva empresa, en el desenvolupament d’aplicacions mòbils, i en el disseny de ;”>pàgines web barates responsive. Tot això t’ajudarà a tenir major visibilitat al mercat.

Contacta amb nosaltres al nostre formulari.

Comparte tus artículos favoritos